Hoogmartens NV ontwikkelt nieuwe communicatiestrategie

Gepubliceerd op 11-05-2020 12:00

Hoogmartens NV, gespecialiseerd in infrastructuurwerken, hertekent zijn communicatiestrategie en doet hiervoor een beroep op het bureau Expliciet uit Hasselt. De nieuwe aanpak onderstreept de verjonging in het bedrijf en vooral de verbreding van de activiteiten die de voorbije jaren werd doorgevoerd. Hoogmartens is een toonaangevende onderneming op het gebied van wegenbouw. Het bedrijf telt 101 werknemers en is vanuit de thuisbasis in Oudsbergen actief in Vlaanderen, Wallonië en Nederland, waar in 2017 in Maasbree een tweede vestiging werd geopend.

De familiale onderneming werd in 1963 opgericht door Jaak Hoogmartens. Ondertussen is de leiding in handen van de derde generatie en werd zowel het activiteitenpallet als de klantendoelgroep de voorbije jaren opmerkelijk verbreed.

Van een traditionele wegenbouwer, hoofdzakelijk actief voor de publieke sector, is Hoogmartens anno 2020 uitgegroeid tot een allround bedrijf op het vlak van infrastructuurwerken. Hierbij oriënteert de onderneming zich ook steeds nadrukkelijker naar de B-to-B markt. Naast openbare wegenwerken, wat nog steeds een basisactiviteit is voor Hoogmartens, biedt het bedrijf vandaag oplossingen inzake het aanleggen en onderhouden van onder meer private wegen en parkeer- en bedrijfsterreinen. De brede dienstverlening omvat asfalt- en betonverwerking, oppervlaktebehandeling, rioleringswerken en totale omgevingsaanleg. Een breed gamma van activiteiten waarvoor Hoogmartens kan rekenen op de expertise van een team ervaren medewerkers op de werven en in de binnendienst.

Allgrounders in infra

In meer dan 50 jaar vakmanschap heeft Hoogmartens een grote naambekendheid verworven. De voorbije jaren werd echter steeds duidelijker dat het beeld dat de buitenwereld had van het bedrijf, niet meer strookte met de werkelijkheid. Nog te vaak werd Hoogmartens louter als een wegenbouwer in asfalt- en freeswerken gezien, waardoor commerciële opportuniteiten onbenut bleven. Een nieuwe beeldvorming, in lijn met de verjonging en het bredere activiteitenpallet, drong zich op. Om een nieuwe communicatiestrategie uit te tekenen deed het bedrijf een beroep op het bureau Expliciet uit Hasselt. Tijdens een aantal brainstormsessies kwamen snel de voornaamste troeven op tafel die Hoogmartens tot een bijzonder bedrijf maken: de veelzijdigheid van de onderneming én het talent van de medewerkers. De combinatie van die usp’s resulteerde in het begrip allgrounders in infra: een term die perfect weergeeft dat Hoogmartens en zijn medewerkers van alle markten thuis zijn als het over grond-, wegenis- en infrastructuurwerken gaat.

Tom Hoogmartens, algemeen directeur: “Allgrounders in infra geeft perfect weer wie we zijn en wat we doen. Een échte allgrounder voldoet aan 5 kernwoorden: “veelzijdig, flexibel, grondig, veilig en een doener”. Het is een creatieve woordspeling die iedereen, binnen en buiten het bedrijf, begrijpt en waarmee onze medewerkers zich graag vereenzelvigen. Ondertussen gebruiken we allgrounders als een ‘kapstok’ om onze interne en externe communicatie aan op te hangen. En we merken dat het begrip echt begint te leven. Bijvoorbeeld ook in onze gesprekken met sollicitanten. Als wij allgrounders gebruiken, begrijpen zij perfect waar we voor staan en wat we van onze mensen verwachten.”

De allgrounders in infra communicatie kreeg ondertussen al vorm in een nieuw logo, op de nieuwe website die vrijdag 8 mei live gaat, in de nieuwe bedrijfsvideo van Hoogmartens, in een bedrijfsmagazine en in verschillende interne en externe communicatie-initiatieven.

https://www.hoogmartens.be/https://www.wegenbouw.be/bedrijven/326115/hoogmartens-wegenbouwhttps://hoogmartens.nl/