Het regent awards voor Drainphalt

Gepubliceerd op 10-05-2019 14:49

Op de BOA 'Best of Activation' en BOCA 'Best of Content' Awards op donderdag 9 mei in Brussel is de lanceringscampagne van Drainphalt® met maar liefst drie awards stevig in de prijzen gevallen. De jury kende de campagne tweemaal de hoofdprijs toe: een keer voor beste productlancering en een tweede keer voor beste B2B-campagne. In de categorie PR behaalde Drainphalt® zilver.

 liefst drie awards voor campagne lancering Drainphalt liefst drie awards voor campagne lancering Drainphalt

Drainphalt®, het revolutionaire waterdoorlatende asfalt ontwikkeld door Willemen Infra, werd in november 2018 met groot succes gelanceerd op Flanders Expo in Gent. De PR-stunt had als doel om zoveel mogelijk prospecten en klanten te overtuigen om in de toekomst waar mogelijk voor Drainphalt® te kiezen in plaats van klassiek asfalt. Een indrukwekkende regenwolk demonstreerde de eigenschappen en efficiëntie van Drainphalt®. Met een ingenieus pompsysteem werd de gemiddelde hoeveelheid neerslag van één maand (1.400 liter) in één keer losgelaten op het Drainphalt®. Het resultaat? Geen enkele druppel bleef liggen op de nieuwe, innovatieve verharding.

Ook de nationale media en vakpers brachten uitgebreid verslag uit over de lancering van Drainphalt® als hét antwoord op een heel actueel milieuprobleem, namelijk het alsmaar dalende grondwaterpeil in ons land. Drainphalt® slaat het regenwater tijdelijk op zodat het geleidelijk aan kan doorsijpelen naar het grondwater. Het maakt zo de aanleg van bufferbekkens, riolering, watergreppels, afvoerroosters, opslagtanks of grachten overbodig.

Bovendien doorstaat Drainphalt® de watertoets, één van de vereisten om een stedenbouwkundige vergunning te krijgen als je een oppervlakte wil verharden. Een extra voordeel is dat het asfaltmengsel bij een lagere temperatuur wordt geproduceerd. Daardoor verbruiken we minder energie en komt er minder CO2 vrij. Drainphalt® is dus niet alleen een innovatief product, maar ook en vooral een duurzame oplossing.

Willemen Groep zet hard in op innovatie en houdt daarom jaarlijks een Innovatiewedstrijd voor zijn medewerkers. Op die manier geven we hen de kans om eigen ideeën uit te werken om zo hun manier van werken eenvoudiger, veiliger en efficiënter te maken. Ook Drainphalt® is een product van die Innovatiewedstrijd. Voor de lanceringscampagne van Drainphalt® werkten zij samen met het Gentse reclamebureau Gutzandglory.

Bekijk de awardmovie van op de BOA & BOCA Awards op 9 mei 2019:

 

Bekijk de aftermovie van de productlancering van Drainphalt op 27 november 2018:

www.drainphalt.bewww.wegenbouw.be/bedrijven/153788/producten-item/drainphalt/www.bestratingsgids.be/keuze-verharding/asfalt